Gemerlapan

Friday 22 February 2013

Janin yg berumur 15 minggu hidup didunia

Subhanallah (سبحان الله) Maha Suci Allah SWT yang menciptan makhluk dan mencampakkan roh ke jasad. Bila diseru “jadi maka jadiah”. Di Hanover, German.. hanya dengan sekecil dan semerah itu, dan mempunyai berat 10.5 ounce, janin yang diberi nama Kimberly Mueller. Apakah harapan ayah dan ibunya ketika itu?


Gambar yang anda lihat diatas ini adalah gambar janin yang dilahirkan ketika umurnya baru sahaja 15 minggu. Begitu kecil kan~

Janin ini dibenarkan bersama ayah ibunya seketika selama beberapa saat sahaja sebelum dibawa pergi oleh pakar penyelamat yang bertungkus-lumus menyelamatkannya. Apa yang boleh dibisikkan oleh ayahnya hanyalah ‘Kimberly, you can do it baby”….

Harapan cuma 1:1000. Doktor pakar jantung yang merawatnya berkata, peluang untuk hidupnya sangat tipis. Namun begitu, bayi ini terus meredah liku-liku hidupnya dengan penuh tabah.




 Lihat lah kasih seorang ibu dengan janin yang sungguh kecik


 

Lihat lah janin nih masih belum sempurna lagi....


 



 
Seorang akak mendapat adik yang sungguh kecil


 

Lebih kurang jer bila di bandingkan dengan pen kat sebelah tuh

  

Janin sebesar tapak tangan ibu , lihat lah kaki janin tersebut

Selepas 6 bulan dipantau rapi, janin ini sudah boleh dipanggil bayi. Bayi ini dibenarkan pulang ke rumahnya. Begitulah kekuasaan Allah bukan?

   

AOTAUAJER : Dengan itu sebagai anak hormati la ibu bapa yang bersusah payah untuk menjaga anda survive dalam kehidupan dari sekecil janin. Jangan la hampakan harapan ibu bapa anda.

No comments:

Post a Comment