Gemerlapan

Monday 1 April 2013

Ulama Tidak Boleh Memerintah???

Mengapa orang kata ulama tidak boleh merintah? kalau ulama tidak boleh memerintah ini bermaksud Nabi Muhammad SAW..tidak boleh memerintah Madinah kerana Baginda membawa dan berdakwah atas nama agama Islam, bergitu juga dengan sahabat2 Nabi SAW, kerana sahabat nabi juga seorang ulama dan pemerintah..

Seandainya...Nabi Muhammad SAW dan Sahabat2 Baginda merintah Malaysia, apakah kata2 yang akan dilaungkan oleh orang Melayu. Adakah akan menolak baginda dan sahabat2 baginda untuk memerintah Malaysia.

Atau orang melayu akan berkata, Nabi Muhammad dan Sahabat Nabi ini lain. Klau lainlah, lain yang macam mana? Nabi tetap Nabi, sahabat2 Nabi tetap sahabat Nabi. Tapi kamu kenal ingat Nabi SAW dan sahabat2 Nabi ini...membawa perkara yang sama dengan apa yang dibawa oleh Ulama.

Jika kamu cakap Ulama tidak boleh memerintah...Dr perubatan, pakar Ekonomi, pakar Rasuah, pakar munafik siang dan malam boleh pula memerintah Malaysia.

Ideologi apa yang kamu pakai sebenarnya ini..akupun tidak faham dengan manusia yang bergelar Melayu...Ingatlah orang Melayu tidak akan masuk Syurga Allah. Yang boleh masuk syurga hanya orang Islam yang beriman, ditambah lagi yang bertaqwa kepada Allah... lagi senang untuk masuk syurga Allah.

Nukilan Bisikan Angin

No comments:

Post a Comment