Gemerlapan

Saturday 23 March 2013

Antara kalam Akhir Asy-Syahid Dr Ramadhan Al Bouti.

Antara kalam Akhir Asy-Syahid Dr Ramadhan Al Bouti.
Sangat menyayat hati. terima kasih atas video.

Kami memohon kepada Mu wahai Tuhan. Dengan kecintaanMu kepada kami , yang menunjukkan keimanan kami kepadaMu, yang menunjukkan kepada kami islam dengannya, yang menunjukkan kami berdiri sebagai “tetamu” Mu dalam keraian. Ya ALLAH, mustajabkan doa kami, dan kepada Mu pengharapan kami. Allah penolong sebaik-baik urusan ku…
Dan selamatlah negara syam kita, tolonglah dia(Syria) tolonglah dia dengan bahagia. Masuk kedalam hatiku kanak-kanak atau bayi yang tidak mampu bercakap, tolonglah dia dengan gembira. Masuk ke dalam hatiku wanita-wanita yang lemah, tolonglah dia dengan gembira. Masuk dalam hati ku peluru , diminum darinya rumah (peluru menembusi rumah), diminum darinya penghuni rumah (peluru menembusi jiwa-jiwa manusia)
Wahai semulia-mulia pemberi, sesiapa yang memberi hak kepada kami, maka berilah hak kepadanya, sesiapa yang memusuhi kami, maka Kau musuhilah dia,sesiapa yang berbuat jahat kepada kami maka hancurkannya. Ya ALLAH Jadikan sandiwara pada siangnya, jadikan siangnya dalam tipu helah sehingga dia menyembelih dirinya(Basyar) dengan tangannya sendiri ya rabbal alamin. Wahai allah yang tidak kami pinta melainkan padaMu. Kami memohon dengan rahmatMu anak2 yang ditanggung oleh ibubapanya, Kami memohon dengan rahmatMu yang mengamankan hamba-hambaMu dari kalangan jin dan manusia di dunia, Kami memohon dengan rahmatMu agar menolong hambamu, pada hari yang dibangunkan manusia untuk Hari Pembalasan.
Kami memohon dengan rahmatMu ini, cepatkan rahmat kepada kami.3x. Kami memohon dengan rahmatMu agar memberi kebuntuan (kepada Basyar) dengan kebuntuan yang syadid.

**Amenn ya Rabb
***Kalau ada kesilapan, tolong perbetulkan.

No comments:

Post a Comment