Gemerlapan

Friday 29 March 2013

Mimpiku Sebelum dan Dalam Kebangkitan Rakyat Syria

Pada suatu pagi, aku terkejut dari tidurku....beberapa lelaki berjubah putih mengajak aku pergi ke suatu tempat perang...selepas beberapa hari dari mimpiku ini, bergegarlah bumi Syam dengan kebangkitan rakyatnya menentang Rejim basyar..

Hari berganti hari, minggu berganti minggu dan bulan berganti bulan aku bermimpi kembali...aku melihat golongan Jin Islam merancang untuk bersama dengan orang Islam untuk menentang kebatilan.. pada keesokan paginya, aku turut serta dengan kebangkitan tersebut.

Aku melihat dijalanan...bergitu ramai hamba Allah yang berhimpun, sehingga alunan suara Syahadah dan Takbir bergema diudara dan menusuk kedalam hatiku..menyebabkan hatiku tiba-tiba menjadi sebak, pilu, gementar dan sedih. Aku memaksakan diriku ini untuk meneruskan perjalanan demontrasi ini.. Biarpun perjalanan ini diselangi dengan bunyi-bunyian bom di merata-rata tempat.

Aku berkata dalam hatiku sendainya aku mati diatas jalan Allah dan kerana Allah sudah tentu dosa-dosa silamku akan terhapus kecuali hutang dengan manusia. Dan akan teruskan perjalanan ini...sehinggalah aku tersedar dari tidurku


MIMPIKU...............


No comments:

Post a Comment